اعتبار پاسپورت دومینیکا

اعتبار پاسپورت دومینیکا

در طی آخرین سمینار صنعت با حضور نخست وزیر دومنیکا،روزولت اسکریت و امانوئل نانتان ،رئیس واحد سرمایه گذاری،اعلام شد که دومینیکا قصد دارد توافقنامه سفر بدون ویزا خود را در سال ۲۰۲۱ تا ۲۵٪ افزایش دهد.

 

 

دارندگان پاسپورت دومینیکا در حال حاضر می توانند به ۱۴۳ کشور بدون ویزا سفر کنند که طبق گزارش اعتبار پاسپورت دومینیکا، برابر با ۴۲.۴٪ از ثروت جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی و ۶۷.۹٪ محبوبیت سفر اندازه گیری می شود.با افزایش ۲۵ درصدی تعداد کشورها ، اعتبار پاسپورت دومینیکا می تواند به مراتب قدرتمندتر شود.

چین قرار است یکی از جدیدترین موارد اضافه شده در لیست کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا باشد.

نخست وزیر اسکریت امیدواراست تا مذاکراتی که با چین و چند کشور دیگر که انجام داده را زودتر به نتیجه برساند. این نتیجه گیری به دلیل همه گیری ویروس کرونا در یک سال اخیر به تعویق افتاده است. همچنین شایان به ذکر است که چین به تنهایی میتواند ارزش پاسپورت دومینیکا را در تولید ناخالص داخلی از ۴۲.۴ به ۵۸.۳ و دسترسی به سفر جهانی از ۶۷.۹ به ۷۲.۴ افزایش دهد.

همچین اقدامی اعتبار پاسپورت دومینیکا را با جزیره همسایه گرانادا هم تراز می کند و دومینیکا درحال گسترش حضور دیپلماتیک خودش است و در سال های اخیر چندین دفتر جدید از جمه سفارت جدیدی در ابوظبی ( امارات متحده عربی) افتتاح کرده است.

علاوه بر این،از اوایل سال ۲۰۱۹،دارندگان پاسپورت دومینیکا قادر هستند به عنوان گردشگر به مدت ۹۰ روز بدون ویزا وارد روسیه شوند. و از اواسط ماه مه ۲۰۱۹،شهروندان دومنیکا همچنین می توانند بدون نیاز به ویزا به اوکراین سفر کنند.

در اول ژانویه سال ۲۰۲۰،ازبکستان توافق نامه بدون ویزا را برای افراد دارای پاسپورت دومینیکا به مدت ۳۰ روز ایجاد کرد.

لیست کشورهای بدون ویزا دائم درحال پیشرفت و افزایش است وهمچنین این کشور درحال تلاش است تا روز به روز به اعتبار پاسپورت خود بیافزاید.

برای دریافت پاسپورت دومینیکا،برخی شرایط خاص باید برآورده شود. آنها عبارتند از:

متقاضی نباید سابقه کیفری قبلی داشته باشد

متقاضی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد

تابعیت دوم شما با تغییرات سیاسی در دولت دومینیکا لغو نمی شود و به نسل های آینده تان منتقل می شود.اخذ پاسپورت دومینیکا علاوه برامکان سفر به مقاصد متعددی را به شما میدهد،بلکه دروازه ی جدیدی برای کار و سرمایه گذاری و زندگی در بسیاری از کشورهای دنیا را برای شما می گشاید.

 

پاسپورت دومینیکا رتبه بالای ۳۲ را در بین پاسپورت های دنیا دارد که آن را تبدیل به یک پاسپورت قوی کرده و میتوانید به ۱۴۳ کشور بدون ویزا سفر کنید.

 

مهم ترین آنها عبارت اند از:

انگلستان، اتحادیه اروپا (حوزه شینگن)، اروپای شرقی، کره جنوبی، هنگ کنگ ، سنگاپور، حتی تعدادی از کشورهایی که به ایران ویزا نمیدهند مثل مصر و اردن.

این کشور ها به تفکیک برای آشنایی بیشتر شما عبارت اند از:

اروپا

آندورا. اتریش. بلژیک. بلغارستان. کرواسی. قبرس. جمهوری چک. دانمارک. استونی. فنلاند. فرانسه. آلمان. یونان. مجارستان. ایسلند. ایرلند. ایتالیا. لتونی. لیختن اشتاین. لیتوانی. لوکزامبورگ. مالت. موناکو. مونته نگرو. هلند. نروژ. لهستا. کشور پرتغال. رومانی. سان مارینو. اسلواکی. اسلوونی. اسپانیا. سوئد. سوئیس. ترکیه. انگلستان. واتیکان

آمریکا

آنتیگوا و باربودا. باهاما. باربادوس. بلیز. بولیوی. برزیل. کلمبیا. کاستاریکا. کوبا. اکوادور. گرانادا. گایانا. هائیتی. جامائیکا. نیکاراگوئه. پاناما. پرو. سنت کیتس و نویس. سنت لوسیا. سنت وینسنت و گرنادین. سورینام. ترینیداد و توباگو. ونزوئلا.

آفریقا

بوتسوانا. کیپ ورد. کومور. جیبوتی. مصر. گامبیا. گینه بیسائو. کنیا. لسوتو.

 

ماداگاسکار. مالاوی. موریتانی. موریس. موزامبیک. سیشل. سومالی. سوازیلند. تانزانیا. اوگاندا. زامبیا. لسوتو. ماداگاسکار. مالاوی. موریتانی. موریس. موزامبیک. سیشل. سومالی. سوازیلند. تانزانیا. اوگاندا.

در اقیانوسیه:

فیجی. میکرونزی. پالائو. تونگا. تووالو. وانواتو.

آسیا

ارمنستان. بنگلادش. کامبوج. هنگ کنگ. اندونزی. اردن. لائوس. مالزی. مالدیو. نپال. فیلیپین. سنگاپور. سری لانکا. کره جنوبی.

سفر بدون ویزا بعنوان یکی از مهم ترین حقوق بشر بشمار می رود که با اخذ این پاسپورت محقق شده و دروازه های پیشرفت و ترقی شما را در کشور های مدرن و برتر دنیا فراهم می سازد.

مطالب مرتبط

ارزش اخذ پاسپورت دومینیکا

تفاوت دومینیکا و دومینیکن

پاسپورت بایومتریک یا گذرنامه دیجیتال دومینیکا

مزایای پاسپورت دومینیکا

دلایل انتخاب پاسپورت دومینیکا

مقایسه پاسپورت دومینیکا و ترکیه

مهاجرت به استرالیا از طریق پاسپورت دومینیکا

تعویض پاسپورت دومینیکا

مدارک لازم برای دریافت پاسپورت دومینیکا

احراز هویت بایننس با پاسپورت دومینیکا

قدرت پاسپورت دومینیکا در سال ۲۰۲۳

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *